Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 310 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %20,3 %1 138 00082 %
Yle TV28,5 %8,1 %1 006 00073 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %758 00055 %
Yle yhteensä34,4 %30,9 %1 205 00087 %
MTV326,5 %33,5 %1 159 00084 %
Sub2,5 %2,0 %652 00047 %
AVA1,8 %1,3 %591 00043 %
C More Total4,4 %5,0 %260 00019 %
MTV yhteensä35,2 %41,7 %1 214 00088 %
Nelonen6,1 %7,9 %942 00068 %
Jim2,2 %1,6 %692 00050 %
Liv1,9 %1,9 %577 00042 %
Hero1,3 %1,7 %509 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,1 %1 091 00079 %
TV52,9 %2,2 %682 00049 %
Kutonen2,4 %1,8 %550 00040 %
Frii1,3 %0,9 %405 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %30 0002 %
TLC1,7 %1,6 %369 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %6,8 %905 00065 %
STAR Channel1,9 %1,4 %445 00032 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %463 00033 %
Disney Finland4,2 %3,0 %648 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,0 %426 00031 %
Muut5,6 %3,7 %448 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 310 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.