Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 192 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,9 %1 670 00066 %
Yle TV26,5 %5,2 %1 465 00058 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 071 00043 %
Yle yhteensä38,3 %32,3 %1 865 00074 %
MTV328,9 %35,4 %1 918 00076 %
Sub1,9 %1,6 %943 00037 %
AVA2,0 %1,5 %828 00033 %
C More Total2,0 %2,4 %289 00011 %
MTV yhteensä34,8 %40,9 %2 020 00080 %
Nelonen6,7 %9,0 %1 437 00057 %
Jim1,9 %1,3 %869 00034 %
Liv2,0 %1,9 %833 00033 %
Hero1,1 %1,3 %560 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,4 %1 635 00065 %
TV53,0 %2,4 %992 00039 %
Kutonen0,7 %0,7 %573 00023 %
Frii1,5 %1,3 %534 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC3,2 %2,9 %567 00023 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,3 %1 280 00051 %
STAR Channel1,5 %1,2 %573 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %552 00022 %
Disney Finland2,9 %2,4 %846 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %602 00024 %
Muut2,4 %1,8 %558 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 192 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.