Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %28,2 %1 201 00096 %
Yle TV26,1 %5,9 %998 00080 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,6 %894 00072 %
Yle yhteensä43,8 %37,7 %1 217 00098 %
MTV329,8 %36,8 %1 176 00094 %
Sub1,2 %1,3 %632 00051 %
AVA1,8 %1,1 %632 00051 %
C More Total1,6 %1,9 %218 00017 %
MTV yhteensä34,5 %41,1 %1 193 00096 %
Nelonen4,1 %5,4 %955 00076 %
Jim2,1 %1,3 %631 00051 %
Liv1,3 %1,1 %613 00049 %
Hero0,8 %1,1 %465 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %8,9 %1 021 00082 %
TV51,6 %1,4 %661 00053 %
Kutonen1,1 %0,8 %457 00037 %
Frii1,4 %1,4 %487 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,7 %1,8 %440 00035 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,5 %832 00067 %
STAR Channel0,7 %0,9 %390 00031 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %468 00038 %
Disney Finland2,7 %2,0 %613 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,5 %3,0 %668 00053 %
Muut2,3 %1,8 %379 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 226 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.