Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %26,7 %1 651 00063 %
Yle TV29,9 %8,3 %1 565 00060 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,3 %1 001 00038 %
Yle yhteensä40,7 %37,3 %1 878 00072 %
MTV315,6 %21,0 %1 730 00066 %
Sub3,9 %4,1 %1 215 00046 %
AVA1,7 %1,3 %837 00032 %
C More Total2,3 %2,4 %376 00014 %
MTV yhteensä23,5 %28,8 %1 871 00071 %
Nelonen6,6 %8,8 %1 500 00057 %
Jim3,0 %2,7 %975 00037 %
Liv1,3 %1,4 %858 00033 %
Hero0,8 %1,0 %633 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,9 %1 702 00065 %
TV54,2 %4,1 %1 170 00045 %
Kutonen2,3 %1,6 %868 00033 %
Frii1,6 %1,5 %660 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %39 0002 %
TLC0,9 %0,8 %583 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 445 00055 %
STAR Channel2,9 %2,4 %801 00031 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %770 00029 %
Disney Finland6,6 %5,0 %1 111 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %726 00028 %
Muut6,3 %5,3 %824 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.