Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,4 %1 687 00063 %
Yle TV27,6 %5,4 %1 584 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 123 00042 %
Yle yhteensä40,4 %34,6 %2 000 00074 %
MTV320,5 %26,1 %1 872 00070 %
Sub2,8 %2,7 %1 129 00042 %
AVA2,9 %2,3 %929 00035 %
C More Total0,6 %0,6 %211 0008 %
MTV yhteensä26,9 %31,7 %2 011 00075 %
Nelonen9,3 %12,6 %1 645 00061 %
Jim2,0 %1,6 %901 00033 %
Liv2,2 %2,2 %954 00035 %
Hero0,8 %1,0 %582 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,4 %1 868 00069 %
TV53,3 %2,7 %1 076 00040 %
Kutonen1,1 %0,9 %664 00025 %
Frii2,5 %2,2 %645 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,6 %2,6 %691 00026 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,8 %1 386 00051 %
STAR Channel1,7 %1,6 %639 00024 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %596 00022 %
Disney Finland3,7 %3,1 %937 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,1 %641 00024 %
Muut3,3 %2,9 %633 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.