Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,6 %1 129 00082 %
Yle TV28,2 %7,2 %991 00072 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %769 00056 %
Yle yhteensä36,0 %34,0 %1 188 00086 %
MTV316,3 %21,0 %1 129 00082 %
Sub4,2 %4,4 %782 00057 %
AVA2,4 %2,1 %582 00042 %
C More Total1,5 %1,4 %204 00015 %
MTV yhteensä24,5 %28,9 %1 175 00085 %
Nelonen8,5 %11,6 %1 002 00073 %
Jim2,8 %2,6 %659 00048 %
Liv2,1 %1,9 %631 00046 %
Hero0,9 %1,4 %490 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,5 %1 102 00080 %
TV54,2 %3,8 %763 00055 %
Kutonen2,3 %1,7 %588 00043 %
Frii2,5 %2,0 %497 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0003 %
TLC1,8 %1,9 %422 00031 %
Warner Bros. Discovery12,6 %10,7 %941 00068 %
STAR Channel2,6 %2,0 %456 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %499 00036 %
Disney Finland5,7 %4,1 %675 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %0,8 %438 00032 %
Muut6,6 %4,8 %476 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 262 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.