Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 173 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,8 %1 663 00063 %
Yle TV212,3 %6,7 %1 637 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,6 %1 098 00042 %
Yle yhteensä44,3 %37,1 %1 892 00072 %
MTV316,0 %21,5 %1 739 00066 %
Sub3,8 %4,4 %1 203 00046 %
AVA1,7 %1,5 %860 00033 %
C More Total1,9 %2,2 %363 00014 %
MTV yhteensä23,4 %29,7 %1 892 00072 %
Nelonen6,8 %9,3 %1 523 00058 %
Jim3,1 %2,6 %1 057 00040 %
Liv1,2 %1,4 %851 00033 %
Hero1,2 %1,6 %677 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,0 %1 697 00065 %
TV52,0 %1,8 %1 030 00039 %
Kutonen3,0 %2,9 %954 00036 %
Frii1,2 %1,1 %625 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,1 %1,0 %552 00021 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %1 370 00052 %
STAR Channel2,4 %2,3 %783 00030 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %757 00029 %
Disney Finland5,5 %4,5 %1 084 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %726 00028 %
Muut6,7 %7,0 %804 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 173 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.