Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 204 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %27,6 %1 726 00066 %
Yle TV214,7 %12,6 %1 614 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 083 00041 %
Yle yhteensä47,8 %43,0 %1 942 00074 %
MTV314,6 %19,5 %1 717 00066 %
Sub3,4 %4,0 %1 250 00048 %
AVA1,6 %1,5 %835 00032 %
C More Total2,2 %2,7 %376 00014 %
MTV yhteensä21,9 %27,7 %1 923 00073 %
Nelonen6,2 %8,3 %1 473 00056 %
Jim2,5 %2,3 %1 009 00038 %
Liv1,1 %1,3 %894 00034 %
Hero1,0 %1,2 %674 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,1 %1 710 00065 %
TV51,9 %1,8 %1 010 00039 %
Kutonen2,6 %2,2 %937 00036 %
Frii1,2 %0,9 %648 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC1,1 %1,0 %536 00020 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,2 %1 351 00052 %
STAR Channel2,5 %2,2 %823 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %783 00030 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 115 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %729 00028 %
Muut6,4 %5,8 %804 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 204 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.