Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 527 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %27,2 %3 517 00066 %
Yle TV212,8 %10,4 %3 286 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 222 00042 %
Yle yhteensä46,0 %40,4 %4 005 00075 %
MTV318,1 %23,1 %3 614 00068 %
Sub2,9 %3,2 %2 337 00044 %
AVA2,3 %2,1 %1 847 00035 %
C More Total1,4 %1,6 %632 00012 %
MTV yhteensä24,6 %30,0 %3 966 00075 %
Nelonen7,0 %9,8 %3 082 00058 %
Jim2,1 %1,8 %1 815 00034 %
Liv1,5 %1,7 %1 886 00036 %
Hero0,9 %1,0 %1 260 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,4 %3 503 00066 %
TV52,1 %1,9 %1 932 00036 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 565 00029 %
Frii1,6 %1,3 %1 248 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0001 %
TLC2,3 %2,1 %1 177 00022 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,1 %2 626 00049 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 514 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 359 00026 %
Disney Finland4,5 %3,3 %2 054 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 381 00026 %
Muut4,6 %4,1 %1 437 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 527 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.