Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 057 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %27,9 %1 658 00068 %
Yle TV214,6 %12,6 %1 523 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 046 00043 %
Yle yhteensä48,0 %43,4 %1 828 00075 %
MTV314,5 %19,3 %1 607 00066 %
Sub3,4 %4,0 %1 165 00048 %
AVA1,6 %1,5 %798 00033 %
C More Total2,2 %2,6 %370 00015 %
MTV yhteensä21,7 %27,4 %1 795 00074 %
Nelonen6,1 %8,3 %1 391 00057 %
Jim2,5 %2,3 %980 00040 %
Liv1,1 %1,3 %869 00036 %
Hero1,0 %1,2 %663 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,1 %1 619 00066 %
TV51,9 %1,8 %965 00040 %
Kutonen2,6 %2,3 %908 00037 %
Frii1,2 %1,0 %625 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC1,1 %1,0 %510 00021 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,2 %1 283 00053 %
STAR Channel2,5 %2,1 %781 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %752 00031 %
Disney Finland5,8 %4,1 %1 064 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %721 00030 %
Muut6,4 %5,8 %756 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 057 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.