Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %29,9 %1 667 00068 %
Yle TV212,4 %7,7 %1 511 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 085 00044 %
Yle yhteensä47,3 %40,4 %1 796 00074 %
MTV315,2 %20,5 %1 612 00066 %
Sub3,3 %3,9 %1 170 00048 %
AVA1,5 %1,6 %784 00032 %
C More Total2,1 %2,7 %345 00014 %
MTV yhteensä22,1 %28,6 %1 771 00073 %
Nelonen5,6 %7,9 %1 392 00057 %
Jim2,2 %2,3 %1 012 00041 %
Liv1,1 %1,1 %811 00033 %
Hero1,1 %1,3 %665 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,6 %1 572 00064 %
TV52,1 %2,5 %1 028 00042 %
Kutonen2,9 %2,6 %930 00038 %
Frii1,2 %1,2 %607 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,0 %0,9 %583 00024 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,8 %1 327 00054 %
STAR Channel2,6 %2,4 %840 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %779 00032 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 116 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %764 00031 %
Muut6,0 %5,5 %778 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 016 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.