Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %30,0 %3 420 00069 %
Yle TV211,4 %6,9 %3 106 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 207 00045 %
Yle yhteensä46,8 %39,7 %3 734 00075 %
MTV318,0 %23,5 %3 399 00069 %
Sub2,8 %3,1 %2 234 00045 %
AVA2,1 %2,0 %1 726 00035 %
C More Total1,3 %1,6 %583 00012 %
MTV yhteensä24,3 %30,2 %3 712 00075 %
Nelonen6,4 %9,2 %2 927 00059 %
Jim2,0 %1,9 %1 914 00039 %
Liv1,4 %1,4 %1 814 00037 %
Hero1,0 %1,1 %1 241 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,6 %3 278 00066 %
TV52,2 %2,4 %2 015 00041 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 673 00034 %
Frii1,4 %1,4 %1 219 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 248 00025 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,0 %2 687 00054 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 490 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 371 00028 %
Disney Finland4,6 %3,8 %2 036 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 438 00029 %
Muut4,5 %4,0 %1 404 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 190 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.