Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,4 %17,2 %780 00055 %
Yle TV213,5 %9,1 %733 00052 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,3 %364 00026 %
Yle yhteensä31,3 %27,5 %948 00067 %
MTV318,9 %22,4 %825 00058 %
Sub5,0 %5,5 %521 00037 %
AVA2,2 %2,0 %312 00022 %
C More Total2,4 %3,2 %152 00011 %
MTV yhteensä28,5 %33,1 %953 00067 %
Nelonen9,5 %12,2 %717 00051 %
Jim3,1 %2,6 %437 00031 %
Liv2,7 %2,7 %385 00027 %
Hero0,8 %0,9 %219 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %18,4 %833 00059 %
TV53,5 %3,7 %396 00028 %
Kutonen3,5 %3,0 %377 00027 %
Frii1,4 %1,2 %165 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,8 %2,0 %254 00018 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,2 %629 00045 %
STAR Channel4,8 %4,6 %411 00029 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %244 00017 %
Disney Finland7,5 %6,4 %499 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,5 %190 00013 %
Muut5,6 %5,6 %385 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 142 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.