Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %26,7 %1 175 00085 %
Yle TV211,0 %7,7 %1 068 00077 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %828 00060 %
Yle yhteensä42,4 %37,3 %1 249 00090 %
MTV317,1 %22,1 %1 155 00084 %
Sub3,4 %3,7 %863 00062 %
AVA2,4 %2,3 %645 00047 %
C More Total1,1 %1,3 %207 00015 %
MTV yhteensä23,9 %29,3 %1 221 00088 %
Nelonen7,4 %10,0 %1 042 00075 %
Jim2,4 %2,7 %718 00052 %
Liv1,6 %1,4 %691 00050 %
Hero1,2 %1,3 %525 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,4 %1 128 00082 %
TV52,8 %2,8 %808 00058 %
Kutonen2,7 %2,5 %681 00049 %
Frii1,7 %1,5 %502 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %29 0002 %
TLC1,8 %1,8 %420 00030 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,3 %987 00071 %
STAR Channel2,2 %1,8 %535 00039 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %560 00041 %
Disney Finland5,2 %3,9 %759 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %507 00037 %
Muut6,1 %4,5 %466 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 311 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.