Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %30,1 %1 753 00070 %
Yle TV210,4 %6,2 %1 595 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 122 00045 %
Yle yhteensä46,2 %39,1 %1 938 00077 %
MTV320,9 %26,3 %1 787 00071 %
Sub2,2 %2,3 %1 064 00042 %
AVA2,7 %2,3 %942 00037 %
C More Total0,6 %0,7 %238 0009 %
MTV yhteensä26,4 %31,6 %1 941 00077 %
Nelonen7,2 %10,3 %1 535 00061 %
Jim1,8 %1,5 %903 00036 %
Liv1,7 %1,6 %1 003 00040 %
Hero0,8 %1,0 %576 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,4 %1 706 00068 %
TV52,3 %2,2 %987 00039 %
Kutonen1,1 %1,1 %743 00030 %
Frii1,7 %1,6 %611 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0000 %
TLC3,0 %3,0 %665 00026 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %1 360 00054 %
STAR Channel1,5 %1,8 %650 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %592 00023 %
Disney Finland3,2 %2,9 %919 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %674 00027 %
Muut3,0 %2,6 %627 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 174 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.