Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %30,1 %1 819 00072 %
Yle TV211,8 %5,7 %1 610 00064 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %1 002 00040 %
Yle yhteensä47,0 %38,0 %1 969 00078 %
MTV320,6 %27,0 %1 824 00072 %
Sub2,2 %2,6 %1 104 00044 %
AVA2,6 %2,3 %972 00039 %
C More Total0,7 %0,7 %266 00011 %
MTV yhteensä26,2 %32,8 %1 927 00077 %
Nelonen7,2 %10,5 %1 561 00062 %
Jim1,3 %1,3 %856 00034 %
Liv1,8 %1,7 %969 00039 %
Hero0,7 %0,8 %573 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %14,2 %1 728 00069 %
TV52,3 %2,5 %1 004 00040 %
Kutonen1,2 %1,2 %660 00026 %
Frii1,8 %1,5 %631 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,9 %2,9 %688 00027 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,3 %1 359 00054 %
STAR Channel1,5 %1,7 %620 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %626 00025 %
Disney Finland3,1 %2,9 %956 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %717 00028 %
Muut3,3 %2,5 %633 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 210 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.