Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,6 %31,9 %1 947 00077 %
Yle TV210,9 %7,3 %1 622 00064 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %1 074 00043 %
Yle yhteensä49,2 %41,5 %2 086 00083 %
MTV319,1 %24,4 %1 826 00073 %
Sub2,4 %2,7 %1 093 00043 %
AVA2,6 %2,2 %946 00038 %
C More Total0,7 %0,5 %258 00010 %
MTV yhteensä24,8 %29,8 %1 928 00077 %
Nelonen6,5 %9,4 %1 529 00061 %
Jim1,3 %1,1 %859 00034 %
Liv1,8 %1,6 %964 00038 %
Hero0,5 %0,7 %538 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,8 %1 698 00067 %
TV53,0 %3,9 %1 213 00048 %
Kutonen1,0 %1,0 %671 00027 %
Frii1,9 %1,7 %643 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC3,0 %3,1 %687 00027 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,9 %1 483 00059 %
STAR Channel1,5 %1,5 %674 00027 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %577 00023 %
Disney Finland3,0 %2,7 %937 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %645 00026 %
Muut2,6 %2,3 %686 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 272 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.