Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %32,2 %3 868 00073 %
Yle TV212,7 %8,5 %3 395 00064 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,3 %2 146 00040 %
Yle yhteensä49,9 %42,9 %4 224 00080 %
MTV316,6 %22,0 %3 627 00068 %
Sub2,9 %3,4 %2 359 00044 %
AVA2,0 %1,9 %1 777 00033 %
C More Total1,5 %1,2 %674 00013 %
MTV yhteensä23,1 %28,4 %3 885 00073 %
Nelonen5,9 %8,4 %3 111 00059 %
Jim1,6 %1,6 %1 814 00034 %
Liv1,4 %1,4 %1 808 00034 %
Hero0,6 %0,7 %1 123 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %12,0 %3 452 00065 %
TV52,9 %3,8 %2 441 00046 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 650 00031 %
Frii1,5 %1,4 %1 307 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC2,0 %2,0 %1 246 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,3 %2 993 00056 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 474 00028 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 371 00026 %
Disney Finland4,1 %3,3 %2 045 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %1 339 00025 %
Muut3,8 %3,3 %1 500 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 632 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.