Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 419 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,2 %31,7 %2 036 00076 %
Yle TV211,3 %7,3 %1 739 00065 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %1 093 00041 %
Yle yhteensä49,1 %41,3 %2 221 00082 %
MTV319,1 %24,5 %1 918 00071 %
Sub2,5 %2,7 %1 133 00042 %
AVA2,6 %2,2 %961 00036 %
C More Total0,7 %0,5 %273 00010 %
MTV yhteensä24,8 %29,9 %2 033 00076 %
Nelonen6,6 %9,4 %1 625 00060 %
Jim1,3 %1,1 %865 00032 %
Liv1,8 %1,6 %997 00037 %
Hero0,5 %0,7 %544 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,9 %1 803 00067 %
TV53,1 %3,9 %1 240 00046 %
Kutonen1,0 %1,0 %689 00026 %
Frii1,9 %1,7 %649 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC3,0 %3,1 %702 00026 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,9 %1 520 00056 %
STAR Channel1,5 %1,5 %690 00026 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %586 00022 %
Disney Finland2,9 %2,6 %958 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %651 00024 %
Muut2,6 %2,3 %714 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 419 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.