Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 409 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %25,0 %1 775 00066 %
Yle TV221,3 %6,5 %1 849 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 260 00047 %
Yle yhteensä45,7 %34,4 %2 141 00080 %
MTV316,7 %26,8 %1 858 00069 %
Sub2,2 %2,9 %1 102 00041 %
AVA2,2 %2,4 %946 00035 %
C More Total0,5 %0,6 %224 0008 %
MTV yhteensä21,6 %32,6 %2 004 00074 %
Nelonen6,8 %11,3 %1 676 00062 %
Jim1,3 %1,5 %892 00033 %
Liv2,1 %2,4 %1 077 00040 %
Hero0,9 %1,4 %635 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %16,7 %1 894 00070 %
TV510,9 %3,7 %1 647 00061 %
Kutonen0,8 %1,1 %695 00026 %
Frii1,5 %1,8 %638 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,8 %3,2 %723 00027 %
Warner Bros. Discovery16,1 %9,9 %1 872 00070 %
STAR Channel1,5 %1,7 %665 00025 %
National Geographic Channel1,4 %1,4 %574 00021 %
Disney Finland2,9 %3,1 %928 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,5 %650 00024 %
Muut1,8 %2,1 %600 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 409 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.