Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,4 %26,1 %1 641 00067 %
Yle TV224,2 %8,6 %1 680 00069 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,5 %1 155 00047 %
Yle yhteensä44,9 %37,2 %1 867 00077 %
MTV311,0 %19,8 %1 581 00065 %
Sub2,6 %4,3 %1 165 00048 %
AVA1,2 %1,6 %792 00032 %
C More Total1,4 %2,1 %383 00016 %
MTV yhteensä16,3 %27,8 %1 753 00072 %
Nelonen4,8 %8,5 %1 410 00058 %
Jim1,8 %2,7 %976 00040 %
Liv1,3 %1,7 %905 00037 %
Hero1,1 %1,8 %746 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %14,7 %1 628 00067 %
TV517,1 %5,7 %1 640 00067 %
Kutonen2,0 %2,6 %968 00040 %
Frii1,1 %1,4 %644 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,0 %1,1 %615 00025 %
Warner Bros. Discovery21,4 %10,9 %1 765 00072 %
STAR Channel2,0 %2,2 %818 00034 %
National Geographic Channel2,6 %2,6 %778 00032 %
Disney Finland4,6 %4,8 %1 104 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,4 %690 00028 %
Muut3,5 %4,3 %734 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 095 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.