Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,2 %25,8 %1 687 00064 %
Yle TV223,9 %8,5 %1 755 00067 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %1 224 00047 %
Yle yhteensä44,5 %36,8 %1 967 00075 %
MTV311,1 %20,0 %1 658 00063 %
Sub2,6 %4,3 %1 206 00046 %
AVA1,2 %1,6 %817 00031 %
C More Total1,4 %2,1 %406 00016 %
MTV yhteensä16,3 %27,9 %1 853 00071 %
Nelonen5,0 %8,6 %1 493 00057 %
Jim1,8 %2,7 %996 00038 %
Liv1,3 %1,7 %928 00035 %
Hero1,1 %1,8 %764 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %14,9 %1 731 00066 %
TV517,2 %5,7 %1 700 00065 %
Kutonen2,0 %2,5 %985 00038 %
Frii1,1 %1,4 %662 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,0 %1,1 %632 00024 %
Warner Bros. Discovery21,5 %10,9 %1 836 00070 %
STAR Channel2,0 %2,3 %844 00032 %
National Geographic Channel2,6 %2,6 %787 00030 %
Disney Finland4,6 %4,8 %1 135 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,4 %696 00027 %
Muut3,5 %4,3 %780 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.