Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,0 %10,9 %714 00051 %
Yle TV222,2 %9,0 %828 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,2 %429 00030 %
Yle yhteensä31,9 %22,1 %984 00070 %
MTV312,4 %20,9 %757 00054 %
Sub4,0 %6,4 %507 00036 %
AVA1,5 %2,0 %322 00023 %
C More Total1,3 %2,1 %130 0009 %
MTV yhteensä19,3 %31,4 %902 00064 %
Nelonen6,9 %12,4 %764 00054 %
Jim2,1 %2,6 %398 00028 %
Liv2,3 %3,5 %437 00031 %
Hero1,4 %2,6 %271 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %21,1 %902 00064 %
TV521,6 %7,7 %859 00061 %
Kutonen1,8 %2,7 %354 00025 %
Frii1,2 %1,5 %218 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC2,3 %2,6 %246 00017 %
Warner Bros. Discovery26,9 %14,6 %963 00068 %
STAR Channel3,7 %4,5 %364 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,8 %266 00019 %
Disney Finland5,8 %6,3 %488 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,2 %0,3 %140 00010 %
Muut3,7 %5,2 %404 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 220 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.