Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,5 %11,4 %721 00051 %
Yle TV230,6 %12,3 %914 00065 %
Yle Teema&Fem2,5 %1,7 %440 00031 %
Yle yhteensä40,5 %25,4 %1 051 00074 %
MTV311,1 %20,2 %840 00059 %
Sub3,5 %5,4 %546 00039 %
AVA1,7 %2,6 %367 00026 %
C More Total1,1 %1,9 %131 0009 %
MTV yhteensä17,4 %30,0 %989 00070 %
Nelonen5,9 %11,4 %756 00053 %
Jim1,9 %2,8 %358 00025 %
Liv2,0 %3,3 %440 00031 %
Hero0,7 %1,2 %286 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %18,7 %930 00066 %
TV515,6 %7,6 %801 00057 %
Kutonen2,1 %2,5 %369 00026 %
Frii1,4 %1,6 %252 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,2 %2,3 %304 00021 %
Warner Bros. Discovery21,3 %14,2 %928 00066 %
STAR Channel3,8 %4,7 %416 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,6 %276 00020 %
Disney Finland7,0 %7,4 %510 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,2 %0,4 %161 00011 %
Muut3,7 %5,3 %437 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 257 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.