Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 700 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,8 %25,2 %3 519 00066 %
Yle TV229,7 %8,8 %3 771 00071 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %2 451 00046 %
Yle yhteensä51,1 %36,4 %4 236 00080 %
MTV313,0 %22,3 %3 682 00069 %
Sub2,4 %3,4 %2 366 00045 %
AVA1,8 %2,1 %1 857 00035 %
C More Total0,9 %1,4 %569 00011 %
MTV yhteensä18,0 %29,3 %3 976 00075 %
Nelonen5,5 %10,2 %3 231 00061 %
Jim1,4 %2,1 %1 850 00035 %
Liv1,3 %1,9 %1 915 00036 %
Hero0,7 %1,0 %1 407 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %15,3 %3 654 00069 %
TV510,1 %4,9 %3 228 00061 %
Kutonen1,4 %1,8 %1 705 00032 %
Frii1,3 %1,6 %1 331 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %63 0001 %
TLC1,8 %2,1 %1 388 00026 %
Warner Bros. Discovery14,8 %10,5 %3 628 00068 %
STAR Channel1,7 %2,2 %1 505 00028 %
National Geographic Channel2,2 %2,2 %1 424 00027 %
Disney Finland3,9 %4,4 %2 143 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,5 %1 366 00026 %
Muut2,9 %3,6 %1 446 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 700 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.