Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 401 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,3 %25,2 %1 826 00068 %
Yle TV228,5 %8,1 %1 936 00072 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 279 00048 %
Yle yhteensä51,6 %35,9 %2 194 00081 %
MTV315,5 %25,2 %1 957 00073 %
Sub2,0 %2,6 %1 146 00043 %
AVA2,3 %2,5 %992 00037 %
C More Total0,4 %0,6 %212 0008 %
MTV yhteensä20,2 %31,0 %2 087 00078 %
Nelonen6,4 %11,7 %1 713 00064 %
Jim1,1 %1,6 %884 00033 %
Liv1,7 %2,4 %1 030 00038 %
Hero0,6 %1,0 %699 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %16,7 %1 928 00072 %
TV57,7 %3,7 %1 557 00058 %
Kutonen0,8 %1,1 %751 00028 %
Frii1,6 %1,9 %697 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC2,6 %3,0 %751 00028 %
Warner Bros. Discovery12,7 %9,8 %1 830 00068 %
STAR Channel1,3 %1,6 %690 00026 %
National Geographic Channel1,5 %1,6 %628 00023 %
Disney Finland2,8 %3,3 %981 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,6 %652 00024 %
Muut2,0 %2,2 %622 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 401 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.