Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 49 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 7 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %33,3 %1 197 00096 %
Yle TV230,6 %7,1 %1 139 00091 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,8 %955 00076 %
Yle yhteensä58,9 %43,2 %1 210 00097 %
MTV314,7 %25,1 %1 141 00091 %
Sub1,4 %2,1 %739 00059 %
AVA1,6 %1,6 %663 00053 %
C More Total0,7 %1,1 %153 00012 %
MTV yhteensä18,4 %29,9 %1 160 00093 %
Nelonen4,2 %8,3 %1 006 00081 %
Jim1,1 %1,7 %661 00053 %
Liv1,0 %1,5 %638 00051 %
Hero0,5 %0,6 %491 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,8 %12,1 %1 056 00085 %
TV56,8 %2,6 %909 00073 %
Kutonen0,8 %1,0 %539 00043 %
Frii1,3 %1,7 %523 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,6 %1,9 %509 00041 %
Warner Bros. Discovery10,6 %7,3 %1 004 00080 %
STAR Channel0,7 %1,2 %466 00037 %
National Geographic Channel1,8 %2,0 %511 00041 %
Disney Finland2,5 %3,2 %704 00056 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,5 %687 00055 %
Muut1,7 %2,5 %351 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.