Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 44 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %33,6 %1 204 00096 %
Yle TV219,0 %6,8 %1 139 00091 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %984 00079 %
Yle yhteensä56,4 %44,0 %1 210 00097 %
MTV317,7 %25,8 %1 144 00092 %
Sub1,3 %1,6 %739 00059 %
AVA1,8 %1,7 %680 00054 %
C More Total0,8 %1,0 %157 00013 %
MTV yhteensä21,6 %30,1 %1 164 00093 %
Nelonen4,3 %7,0 %1 003 00080 %
Jim1,7 %1,9 %741 00059 %
Liv1,3 %1,5 %673 00054 %
Hero0,9 %1,4 %535 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %11,8 %1 076 00086 %
TV52,6 %2,2 %842 00067 %
Kutonen1,1 %0,9 %594 00048 %
Frii1,7 %1,9 %611 00049 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,1 %2,3 %483 00039 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,3 %982 00079 %
STAR Channel0,8 %1,0 %453 00036 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %577 00046 %
Disney Finland2,6 %2,5 %722 00058 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,6 %742 00059 %
Muut2,1 %2,3 %370 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 215 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.