Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %26,4 %1 694 00069 %
Yle TV221,2 %8,6 %1 693 00069 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,5 %1 141 00047 %
Yle yhteensä48,3 %37,5 %1 896 00078 %
MTV313,8 %20,9 %1 695 00070 %
Sub3,3 %4,3 %1 251 00051 %
AVA1,8 %1,9 %890 00037 %
C More Total1,5 %2,0 %343 00014 %
MTV yhteensä20,4 %29,0 %1 859 00076 %
Nelonen5,4 %8,1 %1 506 00062 %
Jim2,7 %3,3 %1 078 00044 %
Liv1,2 %1,7 %914 00037 %
Hero1,1 %1,7 %729 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %14,8 %1 699 00070 %
TV54,5 %3,4 %1 377 00056 %
Kutonen2,7 %2,6 %1 003 00041 %
Frii1,4 %1,4 %680 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0002 %
TLC1,5 %1,3 %644 00026 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,9 %1 564 00064 %
STAR Channel2,4 %2,2 %809 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,8 %861 00035 %
Disney Finland5,5 %5,0 %1 123 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,6 %773 00032 %
Muut4,7 %4,5 %703 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 106 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.