Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 054 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %28,4 %1 659 00068 %
Yle TV211,6 %8,5 %1 572 00064 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %1 099 00045 %
Yle yhteensä43,3 %39,9 %1 834 00075 %
MTV314,4 %19,4 %1 569 00064 %
Sub3,6 %3,8 %1 193 00049 %
AVA2,3 %2,2 %849 00035 %
C More Total1,4 %1,0 %318 00013 %
MTV yhteensä21,7 %26,3 %1 735 00071 %
Nelonen6,1 %8,5 %1 482 00061 %
Jim3,1 %3,3 %1 043 00043 %
Liv1,2 %1,4 %940 00039 %
Hero1,0 %1,4 %726 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,6 %1 660 00068 %
TV53,8 %2,8 %1 186 00049 %
Kutonen3,5 %2,9 %962 00039 %
Frii1,4 %1,4 %688 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %36 0001 %
TLC1,4 %1,2 %619 00025 %
Warner Bros. Discovery11,3 %8,9 %1 403 00058 %
STAR Channel3,0 %2,5 %829 00034 %
National Geographic Channel3,8 %2,9 %792 00032 %
Disney Finland6,8 %5,4 %1 118 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %717 00029 %
Muut4,5 %3,3 %725 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 054 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.