Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 582 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %28,2 %3 581 00067 %
Yle TV210,6 %6,9 %3 387 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %2 391 00045 %
Yle yhteensä43,3 %38,2 %4 049 00076 %
MTV317,1 %22,3 %3 520 00066 %
Sub3,2 %3,4 %2 446 00046 %
AVA2,6 %2,5 %1 835 00035 %
C More Total1,0 %0,7 %537 00010 %
MTV yhteensä23,9 %28,9 %3 873 00073 %
Nelonen7,0 %9,6 %3 298 00062 %
Jim2,5 %2,6 %2 044 00038 %
Liv1,8 %1,9 %2 056 00039 %
Hero1,0 %1,4 %1 407 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,4 %3 683 00069 %
TV53,3 %2,5 %2 363 00044 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 737 00033 %
Frii1,8 %1,6 %1 432 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0001 %
TLC2,7 %2,6 %1 349 00025 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,0 %2 957 00056 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 543 00029 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %1 451 00027 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 153 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 389 00026 %
Muut3,4 %2,5 %1 357 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 582 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.