Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 330 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %26,0 %1 196 00087 %
Yle TV28,9 %7,0 %1 083 00078 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %844 00061 %
Yle yhteensä37,9 %36,1 %1 250 00091 %
MTV315,8 %20,1 %1 170 00085 %
Sub3,9 %3,9 %826 00060 %
AVA3,3 %3,3 %710 00051 %
C More Total0,9 %0,5 %178 00013 %
MTV yhteensä23,9 %27,8 %1 216 00088 %
Nelonen7,6 %9,9 %1 081 00078 %
Jim3,3 %3,4 %731 00053 %
Liv2,0 %1,9 %752 00054 %
Hero1,2 %1,5 %530 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,7 %1 177 00085 %
TV54,0 %2,9 %891 00065 %
Kutonen3,0 %2,5 %674 00049 %
Frii2,0 %1,6 %554 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %37 0003 %
TLC3,0 %2,7 %455 00033 %
Warner Bros. Discovery12,8 %10,3 %1 005 00073 %
STAR Channel2,4 %2,1 %568 00041 %
National Geographic Channel3,3 %2,6 %589 00043 %
Disney Finland5,7 %4,7 %790 00057 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,1 %505 00037 %
Muut5,2 %3,5 %400 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 330 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.