Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %28,4 %1 197 00087 %
Yle TV212,0 %8,5 %1 061 00077 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %804 00058 %
Yle yhteensä41,0 %39,2 %1 250 00090 %
MTV314,7 %19,3 %1 164 00084 %
Sub4,0 %4,9 %825 00060 %
AVA2,8 %2,6 %682 00049 %
C More Total1,6 %1,1 %233 00017 %
MTV yhteensä23,2 %27,8 %1 230 00089 %
Nelonen6,2 %7,0 %1 024 00074 %
Jim2,8 %3,1 %736 00053 %
Liv1,7 %1,8 %712 00051 %
Hero1,8 %2,3 %545 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,3 %1 146 00083 %
TV53,0 %2,9 %796 00058 %
Kutonen3,1 %2,2 %653 00047 %
Frii1,9 %1,6 %509 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %35 0003 %
TLC2,3 %2,5 %454 00033 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,0 %987 00071 %
STAR Channel2,2 %1,6 %507 00037 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %532 00039 %
Disney Finland5,0 %3,8 %715 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %495 00036 %
Muut6,4 %4,3 %417 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 316 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.