Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %29,9 %1 807 00069 %
Yle TV215,3 %10,9 %1 641 00063 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %1 086 00041 %
Yle yhteensä45,9 %42,9 %1 994 00076 %
MTV313,8 %18,5 %1 702 00065 %
Sub4,1 %4,9 %1 303 00050 %
AVA1,8 %1,5 %873 00033 %
C More Total2,2 %1,5 %375 00014 %
MTV yhteensä21,9 %26,4 %1 909 00073 %
Nelonen5,2 %6,1 %1 521 00058 %
Jim2,8 %3,0 %1 150 00044 %
Liv1,1 %1,3 %889 00034 %
Hero1,3 %1,8 %740 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,3 %1 758 00067 %
TV52,5 %2,6 %1 203 00046 %
Kutonen3,4 %2,7 %1 013 00039 %
Frii1,4 %1,3 %662 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %31 0001 %
TLC1,2 %1,0 %619 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,2 %1 488 00057 %
STAR Channel2,9 %2,6 %838 00032 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %804 00031 %
Disney Finland6,1 %5,0 %1 159 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %741 00028 %
Muut5,2 %4,0 %715 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 217 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.