Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %28,1 %1 717 00066 %
Yle TV211,8 %8,5 %1 658 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 120 00043 %
Yle yhteensä43,2 %39,6 %1 934 00074 %
MTV314,4 %19,3 %1 630 00062 %
Sub3,6 %3,8 %1 249 00048 %
AVA2,2 %2,2 %864 00033 %
C More Total1,4 %1,0 %338 00013 %
MTV yhteensä21,7 %26,3 %1 827 00070 %
Nelonen6,3 %8,7 %1 563 00060 %
Jim3,1 %3,4 %1 072 00041 %
Liv1,2 %1,4 %960 00037 %
Hero1,0 %1,4 %732 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,8 %1 750 00067 %
TV53,8 %2,8 %1 218 00046 %
Kutonen3,5 %2,9 %994 00038 %
Frii1,4 %1,3 %691 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %36 0001 %
TLC1,5 %1,2 %633 00024 %
Warner Bros. Discovery11,2 %8,9 %1 455 00056 %
STAR Channel3,0 %2,6 %870 00033 %
National Geographic Channel3,8 %3,0 %806 00031 %
Disney Finland6,9 %5,6 %1 161 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,9 %719 00027 %
Muut4,5 %3,3 %751 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 198 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.