Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 259 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %26,2 %1 749 00067 %
Yle TV221,3 %8,6 %1 795 00069 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %1 207 00046 %
Yle yhteensä48,2 %37,3 %2 018 00077 %
MTV313,8 %21,0 %1 790 00068 %
Sub3,4 %4,3 %1 319 00050 %
AVA1,8 %1,9 %916 00035 %
C More Total1,5 %2,0 %365 00014 %
MTV yhteensä20,4 %29,1 %1 979 00076 %
Nelonen5,5 %8,1 %1 592 00061 %
Jim2,7 %3,3 %1 106 00042 %
Liv1,2 %1,7 %936 00036 %
Hero1,1 %1,7 %740 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %14,9 %1 791 00068 %
TV54,5 %3,4 %1 422 00054 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 027 00039 %
Frii1,4 %1,4 %700 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC1,4 %1,3 %649 00025 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,8 %1 631 00062 %
STAR Channel2,5 %2,3 %850 00032 %
National Geographic Channel3,1 %2,9 %875 00033 %
Disney Finland5,6 %5,2 %1 165 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,6 %779 00030 %
Muut4,6 %4,5 %747 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 259 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.