Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %26,1 %1 779 00071 %
Yle TV218,0 %6,8 %1 754 00070 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 188 00047 %
Yle yhteensä47,8 %35,7 %2 000 00079 %
MTV318,7 %26,1 %1 834 00073 %
Sub2,5 %2,9 %1 145 00045 %
AVA2,4 %2,4 %957 00038 %
C More Total0,4 %0,4 %190 0008 %
MTV yhteensä24,0 %31,8 %1 961 00078 %
Nelonen7,0 %10,7 %1 632 00065 %
Jim1,6 %1,8 %941 00037 %
Liv2,0 %2,3 %1 002 00040 %
Hero1,1 %1,4 %666 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %16,2 %1 822 00072 %
TV53,1 %2,8 %1 233 00049 %
Kutonen1,0 %1,0 %718 00028 %
Frii2,0 %2,0 %710 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC3,6 %3,6 %674 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,5 %1 564 00062 %
STAR Channel1,7 %1,7 %649 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,5 %641 00025 %
Disney Finland3,3 %3,1 %973 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,6 %705 00028 %
Muut2,4 %2,3 %598 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 226 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.