Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %28,5 %1 803 00072 %
Yle TV29,0 %5,4 %1 610 00064 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,2 %1 235 00049 %
Yle yhteensä43,3 %37,1 %1 987 00079 %
MTV319,7 %24,8 %1 797 00071 %
Sub2,7 %3,0 %1 155 00046 %
AVA3,0 %2,8 %956 00038 %
C More Total0,5 %0,3 %187 0007 %
MTV yhteensä26,0 %31,0 %1 940 00077 %
Nelonen7,4 %10,2 %1 644 00065 %
Jim1,9 %2,0 %939 00037 %
Liv2,4 %2,3 %1 078 00043 %
Hero1,0 %1,3 %666 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,8 %1 840 00073 %
TV52,9 %2,2 %1 123 00045 %
Kutonen1,0 %1,0 %728 00029 %
Frii2,3 %1,8 %734 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0001 %
TLC4,0 %3,9 %703 00028 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,2 %1 468 00058 %
STAR Channel1,6 %1,5 %664 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %635 00025 %
Disney Finland3,4 %3,1 %977 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %2,0 %666 00026 %
Muut2,3 %1,9 %570 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 238 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.