Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %36,0 %1 202 00096 %
Yle TV210,3 %5,6 %1 109 00089 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,5 %995 00080 %
Yle yhteensä52,6 %45,2 %1 205 00096 %
MTV318,4 %24,9 %1 150 00092 %
Sub1,2 %1,2 %732 00059 %
AVA2,3 %2,1 %729 00058 %
C More Total0,8 %0,6 %150 00012 %
MTV yhteensä22,8 %28,9 %1 175 00094 %
Nelonen5,0 %7,2 %1 001 00080 %
Jim1,7 %1,8 %731 00058 %
Liv1,5 %1,7 %752 00060 %
Hero0,8 %1,2 %584 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %11,9 %1 083 00087 %
TV52,2 %1,3 %776 00062 %
Kutonen1,3 %1,0 %554 00044 %
Frii1,8 %1,6 %609 00049 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,1 %2,3 %505 00040 %
Warner Bros. Discovery8,5 %6,5 %939 00075 %
STAR Channel0,9 %1,2 %410 00033 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %524 00042 %
Disney Finland3,1 %2,7 %667 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,1 %718 00057 %
Muut2,0 %1,8 %363 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.