Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,9 %15,0 %754 00053 %
Yle TV213,5 %10,0 %755 00054 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,2 %406 00029 %
Yle yhteensä30,4 %27,1 %983 00070 %
MTV316,4 %20,4 %749 00053 %
Sub6,3 %7,4 %583 00041 %
AVA2,6 %2,2 %314 00022 %
C More Total1,4 %0,7 %120 0008 %
MTV yhteensä26,7 %30,6 %895 00063 %
Nelonen9,1 %12,6 %749 00053 %
Jim3,1 %3,2 %424 00030 %
Liv2,3 %2,4 %405 00029 %
Hero1,4 %1,7 %244 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,9 %873 00062 %
TV55,0 %4,6 %488 00035 %
Kutonen3,2 %3,1 %363 00026 %
Frii1,7 %1,7 %220 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC3,4 %2,4 %284 00020 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,2 %704 00050 %
STAR Channel5,3 %3,8 %397 00028 %
National Geographic Channel4,3 %3,6 %271 00019 %
Disney Finland9,7 %7,4 %493 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,6 %152 00011 %
Muut3,6 %2,4 %367 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 175 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.