Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %26,3 %3 473 00070 %
Yle TV219,6 %7,6 %3 446 00070 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %2 330 00047 %
Yle yhteensä48,1 %36,6 %3 896 00079 %
MTV316,2 %23,6 %3 529 00071 %
Sub2,9 %3,5 %2 396 00048 %
AVA2,1 %2,1 %1 847 00037 %
C More Total0,9 %1,2 %532 00011 %
MTV yhteensä22,2 %30,5 %3 820 00077 %
Nelonen6,2 %9,5 %3 139 00063 %
Jim2,2 %2,5 %2 018 00041 %
Liv1,6 %2,0 %1 916 00039 %
Hero1,1 %1,6 %1 394 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %15,6 %3 521 00071 %
TV53,8 %3,1 %2 609 00053 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 721 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 390 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC2,5 %2,5 %1 318 00027 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,2 %3 128 00063 %
STAR Channel2,0 %1,9 %1 457 00029 %
National Geographic Channel2,4 %2,1 %1 502 00030 %
Disney Finland4,4 %4,0 %2 097 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,6 %1 479 00030 %
Muut3,5 %3,4 %1 300 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 332 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.