Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,5 %25,4 %1 641 00067 %
Yle TV231,1 %9,6 %1 757 00072 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,4 %1 111 00046 %
Yle yhteensä50,8 %37,4 %1 933 00079 %
MTV310,6 %19,0 %1 632 00067 %
Sub2,8 %4,4 %1 179 00048 %
AVA1,3 %1,7 %845 00035 %
C More Total1,3 %2,3 %343 00014 %
MTV yhteensä15,9 %27,3 %1 788 00073 %
Nelonen4,4 %8,4 %1 457 00060 %
Jim1,7 %2,7 %942 00039 %
Liv0,9 %1,4 %874 00036 %
Hero0,7 %1,0 %703 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %13,5 %1 659 00068 %
TV512,6 %6,2 %1 607 00066 %
Kutonen2,1 %2,6 %942 00039 %
Frii1,0 %1,4 %633 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %34 0001 %
TLC1,0 %1,0 %634 00026 %
Warner Bros. Discovery16,9 %11,4 %1 731 00071 %
STAR Channel2,1 %2,8 %786 00032 %
National Geographic Channel2,8 %2,8 %784 00032 %
Disney Finland4,9 %5,6 %1 127 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,4 %711 00029 %
Muut3,7 %5,2 %786 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 148 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.