Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,5 %23,1 %1 180 00085 %
Yle TV227,9 %9,2 %1 172 00085 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,2 %811 00059 %
Yle yhteensä46,6 %34,5 %1 270 00092 %
MTV311,7 %19,5 %1 182 00086 %
Sub3,0 %4,1 %804 00058 %
AVA2,1 %2,7 %700 00051 %
C More Total0,9 %1,2 %220 00016 %
MTV yhteensä17,7 %27,5 %1 221 00088 %
Nelonen6,4 %11,3 %1 043 00076 %
Jim1,6 %2,5 %698 00051 %
Liv1,5 %1,8 %680 00049 %
Hero0,9 %1,3 %535 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %16,9 %1 133 00082 %
TV511,7 %6,5 %1 067 00077 %
Kutonen2,0 %2,4 %664 00048 %
Frii1,3 %1,7 %501 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %35 0003 %
TLC1,8 %2,0 %491 00036 %
Warner Bros. Discovery17,2 %12,9 %1 170 00085 %
STAR Channel1,8 %2,1 %460 00033 %
National Geographic Channel2,4 %2,4 %577 00042 %
Disney Finland4,2 %4,5 %728 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,8 %483 00035 %
Muut4,0 %4,0 %427 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 329 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.