Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %32,9 %1 773 00073 %
Yle TV214,0 %9,8 %1 562 00064 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,1 %1 029 00042 %
Yle yhteensä50,7 %44,9 %1 896 00078 %
MTV314,1 %19,0 %1 630 00067 %
Sub3,3 %4,0 %1 171 00048 %
AVA1,4 %1,5 %797 00033 %
C More Total2,4 %2,1 %385 00016 %
MTV yhteensä21,3 %26,6 %1 758 00072 %
Nelonen5,0 %7,1 %1 415 00058 %
Jim2,0 %2,1 %930 00038 %
Liv1,0 %1,0 %791 00032 %
Hero0,6 %0,7 %573 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %10,9 %1 578 00065 %
TV52,6 %3,6 %1 170 00048 %
Kutonen3,1 %2,7 %942 00039 %
Frii1,2 %1,1 %650 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0001 %
TLC0,9 %0,7 %531 00022 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,7 %1 419 00058 %
STAR Channel2,4 %1,9 %746 00031 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %765 00031 %
Disney Finland5,2 %4,0 %1 045 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %685 00028 %
Muut5,0 %4,4 %745 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.