Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %27,0 %1 742 00069 %
Yle TV210,5 %8,5 %1 568 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 099 00044 %
Yle yhteensä44,4 %38,3 %1 950 00077 %
MTV321,4 %26,1 %1 791 00071 %
Sub2,3 %2,4 %1 046 00042 %
AVA2,9 %2,7 %985 00039 %
C More Total0,6 %0,6 %237 0009 %
MTV yhteensä27,2 %31,8 %1 918 00076 %
Nelonen7,7 %11,1 %1 526 00061 %
Jim1,7 %1,4 %789 00031 %
Liv2,0 %2,1 %955 00038 %
Hero0,7 %0,8 %577 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,4 %1 702 00068 %
TV52,3 %1,9 %898 00036 %
Kutonen1,0 %1,1 %617 00024 %
Frii2,0 %1,7 %594 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,5 %3,2 %632 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,0 %1 245 00049 %
STAR Channel1,6 %1,6 %678 00027 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %557 00022 %
Disney Finland3,2 %2,5 %911 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %646 00026 %
Muut2,8 %2,6 %599 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 182 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.