Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 322 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %26,8 %1 790 00067 %
Yle TV210,8 %8,5 %1 672 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 139 00042 %
Yle yhteensä44,3 %38,1 %2 063 00077 %
MTV321,5 %26,3 %1 897 00071 %
Sub2,4 %2,4 %1 086 00040 %
AVA2,9 %2,7 %1 012 00038 %
C More Total0,6 %0,6 %256 00010 %
MTV yhteensä27,3 %32,0 %2 043 00076 %
Nelonen7,8 %11,2 %1 609 00060 %
Jim1,7 %1,4 %807 00030 %
Liv2,0 %2,1 %991 00037 %
Hero0,7 %0,8 %586 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,5 %1 793 00067 %
TV52,3 %2,0 %922 00034 %
Kutonen1,0 %1,0 %629 00023 %
Frii2,0 %1,6 %600 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,4 %3,1 %641 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,9 %1 275 00047 %
STAR Channel1,6 %1,6 %691 00026 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %576 00021 %
Disney Finland3,2 %2,5 %939 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %652 00024 %
Muut2,8 %2,6 %632 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 322 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.