Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 035 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %27,1 %1 603 00066 %
Yle TV212,1 %6,6 %1 540 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,6 %1 075 00044 %
Yle yhteensä44,4 %37,3 %1 790 00073 %
MTV315,9 %21,4 %1 641 00067 %
Sub3,7 %4,3 %1 135 00047 %
AVA1,7 %1,5 %845 00035 %
C More Total1,9 %2,3 %342 00014 %
MTV yhteensä23,3 %29,5 %1 782 00073 %
Nelonen6,6 %9,3 %1 442 00059 %
Jim3,1 %2,6 %1 023 00042 %
Liv1,2 %1,4 %819 00034 %
Hero1,2 %1,7 %669 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,9 %1 611 00066 %
TV51,9 %1,7 %990 00041 %
Kutonen3,0 %2,9 %942 00039 %
Frii1,3 %1,1 %611 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,1 %1,0 %538 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %1 322 00054 %
STAR Channel2,4 %2,2 %758 00031 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %742 00030 %
Disney Finland5,5 %4,4 %1 050 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %720 00030 %
Muut6,8 %7,0 %763 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 035 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.