Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,5 %1 504 00056 %
Yle TV212,4 %12,7 %1 539 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %902 00034 %
Yle yhteensä43,5 %39,8 %1 842 00068 %
MTV316,3 %21,3 %1 550 00058 %
Sub3,7 %4,1 %1 051 00039 %
AVA3,5 %3,3 %741 00028 %
C More Total0,3 %0,1 %134 0005 %
MTV yhteensä23,9 %28,8 %1 747 00065 %
Nelonen6,1 %6,5 %1 263 00047 %
Jim2,8 %2,5 %794 00029 %
Liv2,7 %3,0 %867 00032 %
Hero1,2 %1,5 %553 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %13,5 %1 546 00057 %
TV52,9 %2,7 %923 00034 %
Kutonen1,6 %1,2 %579 00021 %
Frii2,7 %2,8 %519 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %1 0000 %
TLC2,9 %2,9 %559 00021 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %1 214 00045 %
STAR Channel2,6 %2,4 %592 00022 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %486 00018 %
Disney Finland4,8 %4,0 %842 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,3 %627 00023 %
Muut2,9 %2,0 %494 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 098 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.