Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 026 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %25,3 %1 543 00057 %
Yle TV218,4 %14,5 %1 463 00054 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %930 00035 %
Yle yhteensä48,3 %42,4 %1 786 00066 %
MTV316,7 %22,6 %1 511 00056 %
Sub3,5 %3,6 %949 00035 %
AVA2,7 %2,9 %693 00026 %
C More Total0,2 %0,1 %129 0005 %
MTV yhteensä23,0 %29,2 %1 672 00062 %
Nelonen5,4 %6,1 %1 192 00044 %
Jim2,6 %2,4 %738 00027 %
Liv2,3 %2,6 %798 00030 %
Hero1,0 %1,1 %500 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,2 %1 405 00052 %
TV53,1 %3,0 %858 00032 %
Kutonen1,3 %1,2 %592 00022 %
Frii2,4 %2,3 %519 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,8 %3,1 %581 00022 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,7 %1 188 00044 %
STAR Channel2,1 %1,7 %525 00019 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %456 00017 %
Disney Finland3,8 %3,0 %773 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %549 00020 %
Muut2,4 %1,7 %405 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 026 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.