Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 754 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,1 %2 916 00059 %
Yle TV223,0 %18,0 %2 790 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 841 00037 %
Yle yhteensä52,0 %45,8 %3 310 00067 %
MTV313,9 %19,4 %2 817 00057 %
Sub3,5 %4,0 %1 901 00038 %
AVA2,0 %2,2 %1 295 00026 %
C More Total0,3 %0,3 %290 0006 %
MTV yhteensä19,6 %25,9 %3 115 00063 %
Nelonen5,3 %6,6 %2 318 00047 %
Jim2,8 %2,7 %1 583 00032 %
Liv1,7 %2,0 %1 485 00030 %
Hero0,9 %1,1 %1 073 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,4 %2 721 00055 %
TV52,4 %2,5 %1 709 00034 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 381 00028 %
Frii1,8 %1,8 %1 033 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0000 %
TLC2,0 %2,3 %1 086 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,7 %2 329 00047 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 123 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 146 00023 %
Disney Finland4,6 %3,6 %1 683 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %1 149 00023 %
Muut3,1 %2,2 %889 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 754 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.